donderdag 8 maart 2012

Week 4

CMD leidt breed op, waardoor een CMD-er flexibel is en een sterk overzicht heeft op heel het proces. Echter heeft deze breedte ook een keerzijde. Als CMD-er heb je van een heleboel een bepaalde basis meegekregen, maar een duidelijk beeld van de eigen specialiteit(en) ontbreekt bij veel van de studenten. Hierdoor hebben veel CMD-ers moeite met het aangeven van wat zij nu daadwerkelijk kunnen; zij hebben moeite met zichzelf te profileren.

Met behulp van onze tool zullen CMD-ers een duidelijker overzicht verkrijgen in de eigen kwaliteiten/specialiteiten, met een oog op zelfprofilering.


Probleem:
Veel CMD-ers hebben moeite met zelfprofilering m.b.t. het beroepenveld, doordat zij een onduidelijk beeld hebben van hun eigen kwaliteiten/specialiteiten.

Doel:
CMD studenten inzicht geven in de eigen kwaliteiten/specialiteiten, met een oog op zelfprofilering.

Hoe:
Door middel van een tool zal de CMD-student inzicht krijgen in zijn kwaliteiten/specialiteiten.

In deze tool zullen wij gebruik maken van de elementen ‘community’ en ‘gamification’.
‘Community’ staat voor de interactie tussen CMD-studenten. Uit interviews kwam namelijk naar voren dat CMD-ers veel waarde hechten aan de feedback van medestudenten.
‘Gamification’ staat voor de verschillende spelelementen die we willen integreren om het geheel aantrekkelijk, stimulerend en plezierig te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten